Kirjeeni Kokoomuksen jäsenille

Rakas kokoomuslainen, hyvä ystävä,

Kiitos! Kiitos kaikesta. Kiitos, että saan olla maailman hienoimman kansanliikkeen jäsen. Kiitos kaikista kohtaamisista, jokaisesta keskustelusta, jokaisesta hymystä, jokaisesta halauksesta.

Me kokoomuslaiset olemme positiivinen porukka. Haluamme parantaa maailmaa. Me uskomme ihmiseen, yksilöön. Me uskomme vapauteen. Me uskomme vastuuseen. Me kannustamme, välitämme ja tuemme. Jokaiselle annetaan mahdollisuus onnistua ja epäonnistua. Hyvin olemme pärjänneet lähes satavuotiaan historiamme aikana ja hyvin pärjäämme tulevaisuudessakin.

Yhteinen matkamme on ollut hieno. On ollut etuoikeus saada palvella isänmaatamme Kokoomuksen puheenjohtajana, pääministerinä, valtiovarainministerinä, ulkoministerinä, ulkomaankauppa- ja eurooppaministerinä, europarlamentaarikkona ja kansanedustajana.

On ollut etuoikeus saada tehdä työtä avoimen, suvaitsevaisen ja kansainvälisen Suomen eteen. Olla kääntämässä Suomen taloutta. Olla asettamassa työtä etusijalle kaikessa päätöksenteossa. Tehdä sivistynyttä ja ennakkoluulotonta Suomea, joka uskaltaa tarttua maailman mahdollisuuksiin. Rakentaa uudella tavalla alhaalta ylöspäin toimivaa, osallistavaa, joukkoistavaa todellista tulevaisuuspuoluetta.

Ensi viikon maanantaina olen ollut ministerinä 3000 vuorokautta. Ajat ovat olleet haastavat. Olen aina pyrkinyt antamaan kaikkeni, aamusta iltaan, jokaikinen päivä, nyt ja tulevaisuudessa – Suomelle, Kokoomukselle, Sinulle.

Olen kiitollinen siitä, että Petteri on tarjonnut minulle mahdollisuutta kuulua hänen ministeritiimiinsä. Arvostan sitä kovasti. Tunnen kuitenkin, että on aika suunnata katse tulevaan, niin puolueella kuin minulla. Uusi puheenjohtaja rakentaa uuden tiiminsä. Jokaisella on oma roolinsa. Minun roolini on tukea Petteriä joukkueineen taustalla ja pyydettäessä. Ja roolini myös kotona vahvistuu, sillä kuten lupasin, nyt on aika olla myös parempi isä ja aviomies.

Kesällä hengähdetään hetki. Syksyllä palvelen isänmaata täydellä tarmolla Kokoomuksen kansanedustajana. Jokainen yhteinen hetkemme jää elämään. Eivätkä ne tähän lopu. Nähdään pian.