kh_1200x630

Kokoomuksen tavoite on tehdä kaikille hyvä kunta. Tämän toteuttamiseksi kokoomuslaiset ympäri Suomen tekevät yhteensä 100 000 kyselyä, jossa suomalaisilta kysytään, kuinka omasta kunnasta saadaan hyvä.

Tänään avautuneilla vaalisivuilla www.kaikillehyvä.fi kuka tahansa voi käydä kertomassa, miten hyvä kunta tehdään.

Kokoomus kysyy kuntalaisilta hyvän kunnan tunnusmerkkejä myös kaduilla, hiekkalaatikoilla, harrastuksissa, parkkipaikoilla, ravintoloissa, työpaikoilla, kauppojen edustalla ja kaikkialla siellä, missä ihmiset liikkuvat. Kokoomuslaisen ”kuntafeissarin” tunnistaa vaaleansinisestä huomioliivistä.

”Viisaus ei asu vain päättäjien päässä vaan kaikille hyvä kotikunta tehdään yhdessä. Kokoomus on aina kuunnellut, mutta nyt myös haluamme kuuntelun lisäksi viedä kuulemamme asiat konkreettisesti eteenpäin. Haastamme siis kaikki suomalaiset tekemään meidän kanssa yhdessä vaaliohjelmaa”, kuvailee ohjelmapäällikkö Anna Munsterhjelm uutta tapaa tehdä politiikkaa.

Kyselyjen tuloksista Kokoomus kerää tavoitteensa ensi kevään kuntavaaleihin.

Kaikillehyvä.fi

banneri-kuntavaalit-17-tule-ehdokkaaksi

Kunnissa tehdään päätöksiä, joilla on merkitystä meidän jokaisen arkeen. Kunnat päättävät muun muassa iltapäiväkerhojen toiminnasta, kiinteistö- ja kunnallisverosta ja siitä, miten katuvalot palavat. Kunnissa päätetään myös työ- ja elinkeinopolitiikasta, koulujen kielivalinnoista ja uimahallin lippujen hinnoista. Arki tehdään kunnissa.

Kuntavaalit on siis oiva tilaisuus vaikuttaa oman kotipaikkasi asioihin ja saada aikaan konkreettisia muutoksia lähiympäristössäsi. Seuraavat kuntavaalit toimitetaan 9.4.2017. Tule mukaan vaikuttamaan. Tule ehdokkaaksi!

Ilmoittaudu ehdokkaaksi

Kääri siis heti hihasi ja täytä allaolevat kentät.

Mihin sitoudun, jos lähden ehdokkaaksi?

Kaikki ehdokkaat tekevät positiivisen, hyvän ja aktiivisen kampanjan.

Ennen ehdokkaaksi lähtemistä vahvistetaan vielä yhdessä puolueen omat, kaikille yhteiset pelisäännöt. Kokoomuslaiset kuntavaaliehdokkaat eivät arvostele muita oman puolueen tai muiden puolueiden ehdokkaita, vaan erottuvat joukosta omilla vahvuuksillaan.

Mihin sitoudun, jos tulen valituksi?

Kuntalaisilla on oikeus vaatia, että kaikki kunnanvaltuutetut ympäri Suomen palvelevat ja kuuntelevat kansalaisia myös vaalien välillä.

Hyvä valtuutettu toimii avoimesti ja reilusti sekä moraalisesti ja eettisesti hyväksyttävällä tavalla. Päätöksenteon tukena käytetään aina faktoja ja asiantuntijoita – samalla myös oma asiantuntijuus kehittyy ja päätöksentekotaidot siinä mukana.

LUE LISÄÄ KUNNANVALTUUTETUN TYÖSTÄ