Sari Multala ehdokkaaksi Uudellamaalla eduskuntavaaleihin

Sari Multala ehdokkaaksi eduskuntavaaleihin

Vantaan kaupunginvaltuutettu ja kaupunginhallituksen jäsen Sari Multala lähtee ensi kevään eduskuntavaaleihin kokoomuksen ehdokkaaksi.
– Kaksi vuotta Vantaan kaupunginvaltuustossa ja kaupunginhallituksessa, ovat auttaneet minua ymmärtämään eduskuntatyön merkityksen käytännön tasolla. Haluan olla vaikuttamassa siihen, millaisessa maassa tulevaisuudessa elämme. Päätös ehdokkuudesta syntyi yhdessä perheeni kanssa ja saamani palautteen rohkaisemana, 36-vuotias Multala kertoo.
Hän on naimisissa, ja perheessä on vuoden ikäinen tytär. Koulutukseltaan Multala on kauppatieteiden maisteri.
Multala voitti purjehdusuransa (2001-2012) aikana historialliset 13 arvokilpailumitalia E-jolla- ja Laser radial -olympialuokissa. Kolminkertainen maailmanmestari päätti urheilu-uransa Lontoon olympialaisiin, mistä lähtien hän on toiminut Suomen purjehdusmaajoukkueen päävalmentajana.
– Urheilu-ura antoi monipuoliset valmiudet työelämään. Projektin työstäminen, aikataulujen hallinta, tiimityö ja toiminta vaikeissakin tilanteissa ovat olleet tärkeitä opettajia, Multala listaa.
– Yhteisten asioiden hoitaminen on kiinnostanut minua aina, ja sainkin jo urheilu-urani aikana olla mukana monissa luottamustoimissa. Haluan olla antamassa oman työpanokseni siihen, millaisessa maassa elämme, Kuninkaanmäessä asuva Multala sanoo.
Tällä hetkellä hän toimii luottamustehtävissä Olympiakomitean valtuuskunnassa, urheilijavaliokunnassa, Urheilijayhdistyksen hallituksessa, Pääkaupunkiseudun urheiluakatemiassa ja kansainvälisessä purjehdusliitossa ISAF:issa.

Ystävällisin terveisin,
Sari Multala