Pitämäni Kokoomuksen ryhmäpuheenvuoro välikysymyskeskusteluun 1.6.
Arvoisa puhemies, Suomeen on tehty soteuudistusta kahdesta syystä. Siksi, että rahat riittäisivät harmaantuvan Suomen palveluihin, ja siksi, että hoitoon pääsisi kohtuullisessa ajassa. Tämä uudistus ei vastaa kumpaankaan näistä ongelmista. Soteuudistus…
Kokoomus sanoo kyllä vahvalle kuntataloudelle, ihmisten ostovoimalle, yritysten menestykselle ja kestävälle kehitykselle. Me kokoomuksessa emme kysy, miten asioita voi estää,
Marinin hallitus valmisteli historiallisen suuren sosiaali- ja terveyspalvelujen sekä pelastustoimen uudistusesityksen suljetusti ilman laajapohjaista yhteistyötä sosiaali- ja terveyspalveluiden järjestäjien kanssa.