Minna Aittakallio

Vanhustyön asiantuntija

Nurmijärvi

1968

Olen työskennellyt sosiaali- ja terveydenhuollossa monessa roolissa 1990-luvun alusta lähtien. Tällä hetkellä toimin Suomen lähi- ja perushoitajaliitossa ammatillisessa edunvalvonnassa asiantuntijana, lähinnä vanhustyötä koskevissa asioissa ja väliaikaisesti myös vammais-, sekä mielenterveys- ja päihdetyötä koskevissa asioissa. Koulutukseltani olen sairaanhoitaja ja terveystieteiden maisteri. Sosiaali- ja terveydenhuolto koskettavat meistä jokaista – tavalla tai toisella. Poukkoileva lainsäädäntö tai toisistaan eroavat toimet aina vallitsevan hallituspolitiikan mukaan eivät myöskään helpota palvelun tarvitsijan tai palvelun tuottajan tilannetta. Aluevaltuutetulla tulisi olla fokus palveluissa ja niiden laadussa ja saatavuudessa poliittisesta näkemyksestä huolimatta. Kuntapolitiikassa olen ollut vuodesta 2008, joko valtuutettuna tai varavaltuutettuna. Tällä hetkellä olen kunnanvaltuutettu ja sivistyslautakunnan jäsen. Aluevaltuustossa olen varajäsenenä sekä Sote-jaoston jäsen. Hyvinvointialueella riittää työnsarkaa, johon olen osaamisellani valmis tarttumaan.