Annika Kokko

Pääsihteeri

Hyvinkää

1967

Olen 57-vuotias kasvatustieteiden maisteri. Perheeseeni kuuluu aviomies,kolme aikuista lasta ja kaksi lastenlasta, unohtamatta kahta pientä villakoiraa. Olen toiminut reilut kaksikymmentä vuotta erilaisissa luottamustehtävissä. Tällä hetkellä olen Hyvinkään kaupunginvaltuutettu, Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen hallituksen jäsen ja talous- ja rahoitusjaoston pj. Liäski olen HUS:in hallituksen jäsen. Pyrin olemaan päätöksenteossa ratkaisukeskeinen ja huomioimaan koko alueen edun tehtävissä päätöksissä. Tärkeintä hyvinvointialueiden toiminnassa on taata pääsy palveluihin ja tarjota erilaisia vaihtoehtoja niiden tuottamiseksi. Palvelusetelejä yksityiselle silloin kun julkisiin palveluihin ei pääse. Asiakkaan pitää saada nopeasti yhteys hoitohenkilökuntaan, jotta kiireetönkin asia saadaan hoidettua säädyllisessä ajassa. Rehellisyyden nimissä on todettava, että palveluja ei jatkossa välttämättä saa yhtä läheltä kuin ennen. Palvelut pitää kuitenkin olla saatavilla julkisella kulkuneuvolla ja lääkärille pitää päästä inhimillisen ajan kuluessa. Haasteet on ratkaistavissa jos on rohkeutta ja näkemystä tehdä asioita uudella ja toimivalla tavalla.