Henri Kontkin

Sosiaalipolitiikan asiantuntija, kaupunginvaltuutettu

Järvenpää

1997

Olen Henri Kontkin, 26-vuotias historian asiantuntija (FM). Toimin aktiivisesti Järvenpään kaupunkipolitiikassa mm. kaupunginvaltuutettuna. Olen myös Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen valtuuston varajäsen. Työskentelen sosiaalipolitiikan asiantuntijana Suomen ylioppilaskuntien liitto SYLissä ja toimin sitä kautta opiskelijoiden terveydenhuollon kehittäjänä Ylioppilaiden terveydenhoitosäätiö YTHS:n hallituksessa. Taustaltani löytyy lisäksi laajaa kokemusta koulutuksen, edunvalvonnan sekä eläkeikäisten hyvinvoinnin parissa. Haluan toimia Keusotessa kantavana äänenä kirittäen sitä kohti asiakaslähtöisempää, kustannustehokkkaampaa ja ennaltaehkäisevään tukeen perustuvaa hyvinvointialuetta. Laadukkaat hyvinvointi- ja pelastuspalvelut syntyvät oikein kohdistetuista ja mitoitetuista resursseista, henkilöstön tuomasta voimavarasta sekä järkevästä palveluverkosta. Panostukset ennaltaehkäisevään toimintaan ja hyvinvoinnin edistämiseen maksavat yleensä itsensä nopeasti ja moninkertaisesti takaisin. Hyvinvointialueen toimintaa kiritetään parhaiten, kun sen palvelut suunnitellaan huomioimaan kaikenikäisten asukkaiden tarpeita. Pyrin päätöksenteollani luomaan Keusotelle paremminvoivaa ja vakaampaa huomista, sillä tarkastelen hyvinvointialueen toimintaa tulevaisuuden elinvoiman kannalta. Hyvinvointialueen talous on oltava vakaalla perustalla. Ilman hyvinvoivaa taloutta ei ole kestävää ihmisten hyvinvointia.