Siirry sisältöön
Kokoomusfoorumille
Liity jäseneksi

Uudenmaan Kokoomus

  • Tervetuloa
  • Ajankohtaista
  • Tapahtumat
  • Ota yhteyttäLaajenna
    • Meistä
    • Piiritoimisto
    • Piirihallitus
    • Kansanedustajat
  • HyvinvointialueetLaajenna
    • Itä-UusimaaLaajenna
      • Itä-Uusimaa aluevaltuutetut
    • Keski-UusimaaLaajenna
      • Keski-Uusimaa aluevaltuutetut
    • Länsi-UusimaaLaajenna
      • Länsi-Uusimaa aluevaltuutetut
    • Vantaa-KeravaLaajenna
      • Vantaa-Keravan aluevaltuutetut
Uudenmaan Kokoomus
Aluevaaliehdokkaiden kirjoitukset | Vantaa-Keravan hyvinvointialue | Yleinen

Ehdokaskynä: Minuutissa hoitoon – digipalvelut Vantaa-Keravalle

11.3.2025 Reading Time: 2 minutes

Kun julkisella sektorilla etsitään säästöjä, pitäisi aina katsoa ensin, voiko palveluita järjestää paremmin. Vantaa-Kerava haluaa lyhentää terveyskeskusten jonoja ja käyttää palveluidemme resurssit mahdollisimman tehokkaasti samalla, kun se tekee merkittäviä säästöjä. Digitaalisten terveyskeskuspalveluiden, eli esimerkiksi chat-palveluiden ja etävastaanottojen kokonaisvaltainen ja laaja käyttöönotto on osoittautunut muualla tehokkaaksi keinoksi tehdä tätä kaikkea kerralla.


Itä-Uudenmaan hyvinvointialueen HyVä-digi on ikään kuin oma yksikkönsä hyvinvointialueen digitaalisille palveluille. Itä-Uudellamaalla asiakas voi keskustella sairaanhoitajan kanssa virtuaalisesti chatissa, jolloin hoitoon ohjaaminen käy vaivattomammin ja nopeammin. HyVä-digiin kuuluvat myös lääkärien, sosiaaliohjaajien ja muiden sotealan ammattilaisten kanssa järjestettävät etävastaanotot.


Chatti ja etävastaanotot madaltavat kynnystä ottaa yhteyttä, nopeuttavat merkittävästi hoidon ja ohjauksen saantia, sekä pienentävät työntekijöiden kuormitusta, kun vastaanotto ja kirjaaminen on nopeaa ja helppoa. Kun digipalvelut järjestetään ”yhden katon alle”, konseptista saa eniten irti. Asiakkaallekin on paljon mukavampaa, kun hoidon piiriin pääsee minuuteissa nettiportaalin kautta.


Itä-Uudenmaan HyVä-digin kaltaisten palveluiden käyttöönotto Vantaa-Keravalla lyhentäisi jonoja hyvin lyhyessä ajassa. Kun lisätään uusi yhteydenoton väylä, joka on helppokäyttöinen niin asiakkaalle kuin hoitohenkilökunnalle, hyvinvointialue säästää merkittävästi aikaa ja rahaa. Itä-Uudellamaalla asiakastyytyväisyys HyVä-digiin on erittäin suurta ja malli on osoittautunut monin tavoin toimivaksi. Jos se pelaa korttinsa oikein, hyvinvointialueella on mahdollisuus sekä säästää, että parantaa palveluitaan.

Jaakko Linnakangas
Kirjoittaja on vantaalainen aluevaaliehdokas (Vantaa-Keravan hyvinvointialue).

Artikkelien selaus

Edellinen Edellinen
Ehdokaskynä: Erityistä suojelua tarvitsevien hoiva, huolenpito ja suojelu 
SeuraavaJatka
Ehdokaskynä: Asukas keskiöön myös Länsi-Uudellamaalla

Kokoomus.fi uutisia

  • Opposition hallituskritiikissä ei ole pohjaa eikä johdonmukaisuutta
  • Petteri Orpon puhe puoluevaltuustossa 7.6.2025
  • Velkahuoli heräsi keskustalla ja SDP:llä vasta, kun valta vaihtui
  • Yksityinen ja julkinen rinnakkain – Varhaiskasvatuksen palveluseteli lisää perheiden valinnanvapautta 
  • Yhteisiä sääntöjä ei rikota ilman seurausta - Näin Orpon hallitus panostaa sisäiseen turvallisuuteen

Verkkouutiset.fi

  • Suojelutyön turvaava laki astui voimaan – yrittäjät vaativat korjauksia
  • Renkaiden kunto kannattaa tarkastaa ennen kesäreissua
  • Rikolliset värväävät nuoria rahamuuleiksi
  • Iranilta loppuvat ohjukset – kyky iskeä on katoamassa kokonaan
  • Kaksi kolmesta haluaa syödä lihaa juhannuksena

Seuraa meitä

Facebook X Instagram

© 2025 Uudenmaan Kokoomus

Hallinnoi evästeiden suostumusta
Käytämme evästeiden kaltaisia tekniikoita laitteen tietojen tallentamiseen ja/tai käyttämiseen. Teemme tämän parantaaksemme selauskokemusta ja näyttääksemme (muita kuin) henkilökohtaisia mainoksia. Suostumalla näihin tekniikoihin voimme käsitellä tällä sivustolla tietoja, kuten selauskäyttäytymistä tai yksilöllisiä tunnuksia. Suostumuksen epääminen tai peruuttaminen voi vaikuttaa haitallisesti tiettyihin ominaisuuksiin ja toimintoihin.
Toiminnalliset Aina aktiivinen
Tekninen tallennus tai pääsy on ehdottoman välttämätön oikeutettua tarkoitusta varten, joka mahdollistaa tietyn tilaajan tai käyttäjän nimenomaisesti pyytämän palvelun käytön, tai yksinomaan viestinnän välittämiseksi sähköisen viestintäverkon kautta.
Asetukset
Tekninen tallennus tai pääsy on tarpeen laillisessa tarkoituksessa sellaisten asetusten tallentamiseen, joita tilaaja tai käyttäjä ei ole pyytänyt.
Tilastot
Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan tilastollisiin tarkoituksiin. Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan anonyymeihin tilastollisiin tarkoituksiin. Ilman haastetta, Internet-palveluntarjoajasi vapaaehtoista suostumusta tai kolmannen osapuolen lisätietueita pelkästään tähän tarkoitukseen tallennettuja tai haettuja tietoja ei yleensä voida käyttää tunnistamaan sinua.
Markkinointi
Teknistä tallennustilaa tai pääsyä tarvitaan käyttäjäprofiilien luomiseen mainosten lähettämistä varten tai käyttäjän seuraamiseksi verkkosivustolla tai useilla verkkosivustoilla vastaavia markkinointitarkoituksia varten.
Hallitse vaihtoehtoja Hallinnoi palveluita Hallitse {vendor_count} toimittajia Lue lisää näistä tarkoituksista
Näytä asetukset
{title} {title} {title}
Vieritä ylös
  • Tervetuloa
  • Ajankohtaista
  • Tapahtumat
  • Ota yhteyttä
    • Meistä
    • Piiritoimisto
    • Piirihallitus
    • Kansanedustajat
  • Hyvinvointialueet
    • Itä-Uusimaa
      • Itä-Uusimaa aluevaltuutetut
    • Keski-Uusimaa
      • Keski-Uusimaa aluevaltuutetut
    • Länsi-Uusimaa
      • Länsi-Uusimaa aluevaltuutetut
    • Vantaa-Kerava
      • Vantaa-Keravan aluevaltuutetut
Haku